Masa sentiasa ada masa untuk Ronaldo
Cristiano Ronaldo mungkin salah seorang bintang terbesar di Piala Dunia 2022 di Qatar, tetapi kapten Portugal itu telah menjadi tajuk utama untuk aksi luar padangnya dalam beberapa minggu kebelakangan ini. Penyerang itu mengambil bahagian dalam temu bual hebat dengan wartawan Britain, Piers Morgan, mengkritik keras kelabnya sekarang, Manchester United dengan ramai yang percaya dia telah menjalin hubungan dengan kelab itu untuk selama-lamanya. Salah satu akibat daripada temu bual itu adalah didakwa perpecahan dengan rakan senegara pemain United, Bruno Fernandes. Bagaimanapun, Ronaldo membuat penampilan tidak berjadual pada sidang media Portugal untuk membersihkan udara. “Masa sentiasa masa,” kata Ronaldo. “Kadang-kadang anda menulis kebenaran; kadang-kadang anda menulis pembohongan. Saya tidak perlu risau tentang pendapat orang lain. Saya bercakap apabila saya mahu. Semua orang tahu siapa saya dan apa yang saya percayai. Saya bercakap apabila saya mahu, saya kalis peluru.”

Penyerang sudah bersedia untuk memulakan WC dengan cara terbaik
Setelah berada di bangku simpanan untuk sebahagian besar musim ini, prestasi Ronaldo dilihat sebagai sedikit kebimbangan; penyerang itu bagaimanapun berkata tiada isu sebegitu. “Saya sudah pulih; Saya rasa bersedia untuk memulakan Piala Dunia dengan cara terbaik dan mencapai objektif,” sambung Ronaldo. “Kenangan saya baik dan yang lain tidak begitu baik, tetapi seperti segala-galanya dalam hidup. Piala Dunia adalah sesuatu yang berbeza. Dunia berhenti. Semua orang mahu melihat anda bermain dan bercakap tentang pertandingan itu.” Ronaldo juga menyatakan bahawa dia ingin berkawan dengan Lionel Messi di padang permainan selepas menewaskannya dalam permainan catur persahabatan. “Ia akan menjadi Piala Dunia kelima saya; Saya fokus dan sangat yakin bahawa saya akan melakukannya dengan baik,” kata Ronaldo.

Orang Portugis mahu menjadi orang yang berkawan dengan Leo Messi
“Kami semak dalam kehidupan, bukan hanya dalam catur. Saya mahu menjadi orang yang berkawan dengan Messi. Jom tengok. Ia akan menjadi bagus. Memandangkan ia berlaku dalam permainan catur, ia lebih kepada bola sepak.” Ronaldo turut menghuraikan iklan yang disiarkan baru-baru ini, yang memaparkan pasangan mereka. “Ia adalah kempen yang saya mahu lakukan, kempen yang saya cari sejak lama,” sambung Ronaldo. “Ia adalah sumber kebanggaan.” Ronaldo sekali lagi menegaskan dia tidak mempunyai masalah dengan mana-mana rakan sepasukannya dan tidak mengambil isu dengan komen terbaru Iker Casillas mengenainya. “Iker, saya mempunyai hubungan yang hebat,” kata Ronaldo. “Kami bermain bersama dan memenangi pekerjaan. Kami tahu bagaimana ia berfungsi dalam akhbar; apa yang diperkatakan selalunya untuk relevan. Saya bersetuju dengannya, dan saya berharap dapat membuktikannya sekali lagi.”

“Motivasi saya adalah hari demi hari untuk keluar di jalanan dan melihat kegembiraan anak-anak apabila melihat saya. Fasa pra-kejohanan ini sentiasa mempunyai kontroversi, tetapi hubungan saya dengannya sangat baik. Segala-galanya tentang Cristiano sentiasa menghasilkan perdebatan. Tetapi saya bertegas: hubungan saya dengan seluruh pasukan sangat baik, dengan Bruno, Cancelo, dan Joao Felix. Dan saya mengambil peluang ini untuk tidak bertanya kepada pemain tentang Cristiano. Tanya tentang mereka dan Portugal.”