Apa kata Darwin Nunez?
Rakaman The Reds menandatangani pemain Uruguay itu menunjukkan bagaimana penghinaan dalam talian pada awal kariernya menyebabkan dia sakit, dan bagaimana dia akhirnya mengatasi tekanan luar daripada peminat. Darwin Nunez berkata dia menangani kebencian media sosial semasa Piala Dunia FIFA Bawah 20 di Poland. Pemain antarabangsa Uruguay itu juga berdepan penderaan semasa tahun pertamanya di Benfica ketika pemain itu bergelut untuk konsisten sebelum menikmati kempen cemerlang pada 2021-22 untuk mendapatkan perpindahan ke Anfield. Darwin bercakap dengan pembantu pasukan remaja Axel Ocampo untuk meningkatkan kesihatan mentalnya di tengah-tengah kesukaran media sosialnya.

Pembelian £64 juta The Reds berkata dia sering melihat media sosial – tetapi kemudian melihat komen yang dia tidak suka. Menurut Darwin Nunez, mereka membuatnya berasa sakit. Kritikan mula mengecewakannya, dan dia terpaksa bercakap dengan ahli psikologi pasukan kebangsaan Axel. Axel Ocampo banyak membantunya, tetapi jawapannya mudah. Kini Nunez tidak menghidupkan telefon bimbitnya di bilik persalinan untuk membaca apa yang diperkatakan tentangnya. Darwin hanya menghidupkan telefonnya selepas permainan untuk bercakap dengan keluarga dan rakan-rakan. Darwin Nunez berkata dia hanya akan mendengar orang yang menyokongnya.

Darwin Nunez akan bangkit semula
Di tengah-tengah penderaan Benficanya, Darwin menyiarkan mesej yang membangkang di IG, berikrar untuk mendapatkan yang terbaik daripada pengkritiknya. Pemain pasukan kebangsaan Uruguay itu menulis bahawa setiap kali dia jatuh, dia akan bangkit semula seribu kali ganda dan akan sentiasa bergelut. Menurut Nunez, ini adalah satu lagi halangan yang akan dilaluinya, dia akan terus berkembang dan bermimpi. Ini akan berlaku juga!

Sudah tentu, dia telah melepasi semua jangkaan penggal lalu untuk menyertai barisan penyerang muda yang paling digembar-gemburkan di Eropah. Dia menjaringkan 26 gol dalam 28 penampilan liga untuk Benfica pada 2021-22 dan juga mempamerkan aksi cemerlang dalam Liga Juara-Juara. Dalam pada itu, dia berada dalam rancangan permulaan Uruguay untuk Piala Dunia 2022 di Qatar.