Sedikit mengenai topik tersebut
Frenkie de Jong banyak dikaitkan dengan Manchester United pada musim panas, dengan ketua jurulatih Erik ten Hag berkata dia berminat untuk bersatu semula dengan bekas bintang Ajax itu di Old Trafford. Tiada perjanjian yang dicapai walaupun mereka di Camp Nou mahu membenarkan penjualan dan mengurangkan kos, dengan Frenkie de Jong kini mencadangkan pemain itu akan berusaha untuk menghabiskan baki kariernya bersama kelab kelas berat La Liga itu.

Apa yang Frenkie de Jong katakan?
Pemain pasukan kebangsaan Belanda itu memberitahu mengenai rancangan masa depannya bahawa dia sangat gembira di Barca. Menurut Frenkie de Jong, apabila dia bermain ia hebat dan dari segi kehidupan ia sempurna di sini. De Jong melihat dirinya di Barca selama mungkin. Frenkie secara peribadi berharap untuk lapan hingga 10 tahun lagi.

Walaupun dia gembira untuk kekal di Barca, Frenkie membidik beberapa pegawai kelab yang membocorkan butiran kontraknya ketika spekulasi berkecamuk di sekelilingnya pada jendela perpindahan terbaru.

Frenkie de Jong menambah bahawa akhbar itu pernah menyiarkan butiran kontraknya. Pemain Belanda itu berkata dia tidak membocorkannya dan hanya satu pihak lain yang tahu mengenainya, jadi ia pasti kelab yang melakukannya. Tiba-tiba muncul surat bertanyakan sama ada kontraknya masih sah, kerana presiden sebelum ini telah membuat kontrak.

Frenkie mendapati ia sangat menjengkelkan bahawa kelab melakukan ini, tetapi dia tidak mempunyai kesan lagi terhadap perkara. Orang Belanda itu menyalahkan orang-orang ini di Barcelona, ​​​​yang berharap dia pergi, tetapi dia tidak ada kena mengena dengan mereka. Dia percaya bahawa ya, mereka adalah Barcelona untuknya, kerana mereka mengetuai kelab. Tetapi dia tidak melihat mereka apabila dia berada di kelab. Menurut Frenkie de Jong, dia tidak ada kena mengena dengan mereka dalam kehidupan sehariannya.