Bagaimana semuanya?
Jules Kounde telah menjadi pusat spekulasi sebelum perjanjian £56m ($64m) yang membawanya ke Camp Nou pada musim panas 2022. Terdapat banyak minat dari Liga Perdana, tetapi 23 tahun yang serba boleh pemain lama Perancis akhirnya memutuskan Camp Nou adalah tempat untuknya.

Apakah yang dikatakan oleh Jules Kounde?
Menjelaskan panggilan kerjaya besar itu dan mengapa dia membelenggu kemaraan dari England, pertahanan Perancis itu berkata dia mula-mula datang ke kelab besar yang tahu masa yang baik dan kurang kebelakangan ini. Menurut Jules Kounde, dia datang ke projek yang dia tidak akan panggil facelift kerana mereka sudah mempunyai pasukan yang kompetitif, tetapi sebaliknya dibalikkan. Sungguh menggembirakan bagi lelaki Perancis itu untuk menjadi sebahagian daripada gelombang pencarian gelaran baharu ini dan membawa Barca kembali ke tempat mereka sentiasa berada, antara kelab terbaik.

Kemudian ada perbualan dengan jurulatih. Mereka bercakap tentang bola sepak, kebanyakannya. Jules merasakan keyakinan sebenar daripadanya bahawa dia mempunyai pengetahuan sebenar tentang dirinya, permainannya dan kualitinya. Jules Kounde berkata dia bercakap dengan Thomas dan dia juga berasa seperti mahu dia datang, tetapi dia lebih suka ucapan Xavi.

Sedikit tentang Jules Kounde
Pemain antarabangsa Perancis itu telah mengambil lima penampilan untuk Barcelona sejak menyertai mereka dari Sevilla, dengan empat kemenangan dikumpulkan daripada penampilan tersebut ketika pasukan Xavi memulakan kempen La Liga 2022-23 tanpa kalah.

Apa yang akan berlaku selepas itu untuk Barca?
Gergasi Catalan itu akan kembali beraksi menentang Real Mallorca pada 1 Oktober, manakala The Blues sedang mencari untuk memulakan musim mereka di barat London selepas menggantikan Tuchel di ruang istirahat mereka dengan bekas pengurus Brighton, Graham Potter.