Sedikit mengenai topik tersebut
Pemain bola sepak Denmark itu berkongsi kenangan kegemarannya sebagai pemain Foxes selepas selesai perpindahannya ke Nice. Kasper Schmeichel mengesahkan perpindahannya di media sosial dan sedang menuju ke kelab Ligue 1 selepas mengharungi pengalaman hebat bersama Leicester City di mana pemain itu dinobatkan sebagai juara PL menentang segala rintangan pada 2016. Dalam siri catatan tulus yang disiarkan di media sosial, Kasper melihat ke belakang pada beberapa acara kemuncak semasa beliau di Stadium King Power selepas menandatangani kontrak pada 2011.

Memecahkan benang, mengingati kenaikan pangkat Foxes ke liga teratas pada 2014, Kasper Schmeichel dengan pantas bergerak untuk menyerlahkan butiran kemenangan PL bersejarahnya. Berkongsi imej dirinya dan rakan sepasukan meraikannya dengan trofi dan pingat, Kasper Schmeichel menyifatkan ia sebagai mimpi menjadi kenyataan dan mengakui dia tidak pasti sama ada detik itu akan menjadi kenyataan.

Penjaga gol Denmark itu turut berkongsi imej dia dan Beckham memegang trofi PL bersama-sama, mengimbau kembali apa yang disebut pemain itu sebagai “hari yang tidak akan dia lupakan” kerana membesar melihat pemain Inggeris itu menjulang trofi dengan kerap. Bergerak mengikut urutan, pemain itu mengimbas kembali kenangan sambutan ulang tahun ke-60 mendiang pemilik Foxes Vichai Srivaddhanaprabha, yang dipanggil bos, dan turut berkongsi imej penghormatan yang membanjiri selepas kematiannya pada 2018.

Pemain bola sepak Denmark itu berkata ia adalah tempoh yang sukar, tetapi menunjukkan perpaduan yang merangkumi apa yang dibincangkan oleh Leicester (2018). Menutup perayaan kerjaya Leicester, Kasper Schmeichel membincangkan kejayaan mereka pada 2021 dalam kedua-dua Piala FA dan Perisai Komuniti, dengan menyatakan bahawa yang pertama adalah detik bersejarah dan membanggakan.

Apa yang Kasper Schmeichel katakan?
Mengakhiri pendiriannya, Kasper mengakhiri dengan mengucapkan terima kasih kepada peminat, rakan sepasukan dan orang di belakang tabir yang menjadikan 11 musimnya begitu istimewa. Kasper Schmeichel berkata dia bersyukur dan mengakhiri dengan mengatakan bahawa dia akan melihat mereka semua tidak lama lagi. Schmeichel meninggalkan Foxes sebagai pemain dua kali musim ini dan pemain dua kali musim ini, setelah membuat 479 penampilan untuk kelab itu dan meningkatkan PLnya dalam apa yang kekal sebagai salah satu kisah terhebat sukan itu.