Torres menjalin hubungan dengan anak perempuan Enrique, Sira
Enrique juga merupakan bapa kepada teman wanita pemain Barcelona itu – dan itu tidak menjadi masalah bagi mereka di Piala Dunia. Torres berkencan dengan anak perempuan Luis Enrique, Sira Martinez, 20 tahun, dan berkata dia dan jurulatih telah melakukan kerja yang memisahkan dan keluarga dengan baik. “Saya dan jurulatih dapat berpisah apabila kami adalah keluarga dan apabila kami menjadi jurulatih dan pemain,” kata Torres yang berusia 22 tahun pada Ahad di Qatar, di mana Sepanyol akan bermain dalam Kumpulan E. Dia dan Sira tidak menyembunyikan mereka. hubungan, tetapi penyerang tidak sering bercakap secara terbuka mengenainya. “Anda perlu menanganinya secara semula jadi,” kata Torres. “Itulah keadaannya, dan kami telah menanganinya dengan baik.”

Ferran adalah peminat aliran Luis Enrique
Luis Enrique membawa hubungan Torres dengan anak perempuannya dalam salah satu penampilannya sebagai strim di Twitch. Apabila ditanya tentang pemain mana yang dia rasa paling mirip dengannya ketika dia bermain dahulu, Luis Enrique – bekas pemain tengah untuk pasukan kebangsaan Sepanyol dan Barcelona – berhenti seketika dan kemudian berkata sambil ketawa: “Yang ini sangat mudah untuk saya. Ia adalah Ferran Torres. Kerana jika tidak, anak perempuan saya akan menangkap saya dan memenggal kepala saya.” Torres membayangkan dia sedang menonton strim apabila Luis Enrique membuat jenaka. “Saya peminat alirannya. Kami sedang menunggu untuk menontonnya setiap malam, dan kami berseronok dengannya,” kata Torres. “Dia banyak bergurau. Ia adalah sesuatu yang muncul secara langsung; itu adalah gurauan.”

Piala Dunia mungkin berfungsi sebagai trampolin untuk Torres dan ramai pemain lain
Torres adalah antara ramai pemain muda yang dipilih Luis Enrique untuk skuad yang dirombak Sepanyol. Dia tidak bermain banyak minit dengan Barcelona di bawah jurulatih Xavi Hernández, tetapi dia bermula untuk Sepanyol dalam dua perlawanan Liga Negara-Negara pada bulan September. Dia juga turun dari bangku simpanan dalam perlawanan pemanasan Piala Dunia menentang Jordan minggu lalu. Torres lebih banyak bermain di bahagian sisi tetapi juga boleh digunakan di bahagian atas serangan di posisi penyerang, di mana Luis Enrique hanya membawa Alvaro Morata ke dalam skuadnya. “Kami mempunyai lapan penyerang, dan itu membantu,” kata Torres, yang merasakan persembahan yang baik di Qatar mungkin membantu kesnya di peringkat kelab dengan Barcelona. “Piala Dunia mungkin berfungsi sebagai trampolin untuk ramai pemain lain dan saya.”

Sepanyol cuba memenangi kejuaraan Piala Dunia kedua selepas menjulang trofi di Afrika Selatan buat kali pertama pada 2010. Perlawanan pertama pasukan itu di Qatar adalah pada hari Rabu menentang Costa Rica. Pasukan itu kemudiannya akan menentang Jerman dan Jepun.