Apa yang Nicolini katakan tentang Mykhaylo Mudryk?
Mykhaylo Mudryk telah dikaitkan dengan beberapa pasukan teratas dalam beberapa bulan kebelakangan ini, termasuk Arsenal, Bianconeri dan Man City, dan dilaporkan bahawa Shakhtar akan membuat beberapa tawaran untuknya pada jendela Januari. Pengarah sukan Shakhtar Carlo Nicolini berkata Shakhtar akan berunding dengan pemain dan ejennya untuk menentukan masa depannya.

Pengarah sukan Shakhtar berkata bahawa Mykhaylo Mudryk adalah satu fenomena, prospek yang hebat untuk masa depan, dan kelab besar seperti Bianconeri telah menunjukkan minat kepadanya. Menurut Carlo Nicolini, tidak pernah ada hubungan langsung atau rundingan dengan Juventus. Mudryk diikuti oleh orang dalam dari kelab terkemuka, Liga Juara-Juara telah menjadi pameran yang lebih penting untuk menunjukkan nilainya.

Sekarang adalah masa untuk menghubungi semula kelab, ejen dan budak itu sendiri untuk melihat sama ada sesiapa memulakan rundingan, buat masa ini Mykhaylo hanya fokus pada dua hari terakhir kejuaraan. Carlo Nicolini mengatakan bahawa Mykhaylo Mudryk adalah seorang profesional yang hebat, dia akan menyerahkan khabar angin ini kepada mereka yang bersalah. Menurutnya, maka dengan rehat mereka akan melihat sama ada sesuatu berlaku atau tidak.

Carlo sebelum ini menegaskan bahawa Mykhaylo Mudryk akan bernilai lebih daripada €100m (£87m/$103m), dengan berkata pada Oktober mereka menghargainya lebih daripada Antony Red Devils, yang menelan belanja €100m. Menurut Nicolini, mereka tidak diwajibkan untuk menjual, mereka tidak mahu membuat fenomena.

Sedikit mengenai topik tersebut
Kelab Donetsk Shakhtar kini menduduki tempat kedua dalam Liga Perdana Ukraine dan menentang pendahulu Dnipro dalam perlawanan seterusnya pada hari Sabtu sebelum bermain perlawanan terakhir tahun ini menentang Vorskla pada hari Rabu.