Apa yang Paul Pogba katakan?
Pemain bola sepak Perancis itu mendedahkan apabila hubungannya dengan bekas pengurus Red Devils Jose Mourinho berantakan dan pengurus Portugis itu mempersoalkan kecederaan pemain itu ketika dia pergi ke Miami untuk program pemulihan. Pogba, yang akan menikmati kejayaan Piala Dunia bersama negaranya pada 2018, berpindah ke Old Trafford pada musim panas yang sama 2016 apabila bekas pengurus Blues dan Real Madrid itu kembali ke pengurusan PL bersama Manchester United.

Pemain tengah Perancis itu menikmati kejayaan awal di bawah Jose apabila tiga trofi itu ditawan pada musim pertama mereka bersama-sama, tetapi hubungan itu telah memburuk apabila Red Devils berada di pasaran untuk pengurus baharu pada Disember 2018.

Bercakap dalam dokumentari baharunya, pemain tengah Perancis itu berkata ketika jurulatih Portugal itu mula membawa kemarahannya yang bermula apabila Pogba cedera. Menurut Paul Pogba, dia berkata dia akan pergi ke Miami untuk pemulihan. Paparazi mengambil gambar Paul dan isterinya. Mourinho menghantar lukisan itu kepada Raiola. Paul berkata dia tidak menyukainya sama sekali. Dia berkata dia sedang bercuti ketika mereka bekerja terus terang.

“Saya beritahu Mourinho anda serius? saya cedera. Saya berlatih di sini tiga kali sehari. Awak rasa saya siapa?” Paul Pogba berkata. Ia baru bagi Pogba untuk mempunyai isu dengan jurulatihnya.

Apa yang berlaku seterusnya?
Paul mengalami kecederaan pinggul pada September 2017 yang menyebabkan dia tidak dapat beraksi selama 12 perlawanan, dengan kemunduran ini dia mengalami masalah kecergasan utama pertamanya bersama Manchester United. Jose telah dilepaskan daripada tugas selepas dua setengah tahun menerajui, dengan Soalan Lazim tentang hubungan kerjanya dengan Paul muncul pada satu ketika dalam beberapa video yang nampaknya bertengkar mengenai jarak memandu.

The Red Devils telah membuat sedikit kemajuan sejak Jose pergi, dengan Solskjær dan Rangnick tidak dapat merampas semula kejayaan mereka dahulu. Jurulatih Belanda, Erik ten Hag kini bersiap sedia untuk mengambil alih pasukan kelas berat PL dari 2022-23, tetapi Paul tidak akan bersedia kerana pemain Perancis itu meninggalkan Old Trafford sebagai ejen bebas pada akhir kontraknya. Paul Pogba hampir kembali ke Bianconeri.