Apa kata Pep Guardiola?
Pengurus The Citizens, Pep Guardiola menegaskan Erling Haaland dan Julian Alvarez kedua-duanya boleh bermula di hadapan Man City dalam sistem yang betul. Penyerang berusia 22 tahun itu adalah muka baharu di Stadium Etihad, masing-masing menandatangani kontrak musim panas ini dari Borussia Dortmund dan River Plate. Walaupun Erling adalah wajah yang dikenali di Eropah berkat eksploitasi Liga Juara-Juara dan Bundesliga, Julian Alvarez adalah nombor yang agak tidak dikenali. Tetapi Pep berpendapat dia sudah terbiasa dengan kehidupan di Man City dan menyokong Julian Alvarez untuk memberi impak yang besar.

Ditanya sama ada pasangan itu akan berkongsi servis, Pep Guardiola menjelaskan bahawa jika mereka bermain dengan sayap yang lebih kaku, dia melihat Julián sebagai pelengkap kepada Erling. Menurut pengurus, jika mereka bermain dengan sayap yang lebih terbuka, tidak begitu banyak. Pengurus Sepanyol itu menambah Julian bahawa Alvarez sudah menyesuaikan diri. Pemain yang baik boleh menyesuaikan diri dengan ruang pukul dua petang. Jika ada, maka ada di Argentina dan England.

Guardiola bercakap tentang Julian Alvarez
Julian Alvarez telah memainkan keseluruhan karier profesionalnya sehingga kini di bawah Gellardo di River, pengalaman yang Guardiola percaya amat penting untuk memastikan pemain Argentina itu boleh mencecah tanah dengan berlari di kelab baharunya. Pep Guardiola berkata mereka betul tentang Alvarez. Julian Alvarez ialah pemain pasukan.

Menurut Pep, dia boleh menjaringkan gol, dia tahu di mana gol itu. Julian Alvarez adalah pemain yang luar biasa. Mereka akan memanfaatkan sepenuhnya kerja Marcelo Gallardo dan berharap dapat menambah beberapa perkara pada permainannya. Mereka mahu dia berasa baik, dia sudah menyesuaikan diri. Guardiola berkata Jualian Alvarez datang dari pasukan besar dengan komitmen untuk menang dan terus menang. Itulah yang dibincangkan oleh River, begitu juga dengan Boca. Ia mengenai kepala pemain. Mereka juga membeli mentaliti ini.